درمان خانگی برای دندان درد با 12 راه حل ساده اما مؤثر
نوشته شده توسط : amir

1. روغن میخک یا قطعات

داروی خانگی برای درد دندان

 

ناخن یک روش درمانی سنتی برای بی حسی عصبی است. آنچولین (ترکیب شیمیایی اصلی میخک) یک ماده بی حسی طبیعی است.

 

نحوه استفاده: یک یا دو قطره روغن ناخن را روی پنبه بریزید و روی دندان درد قرار دهید. در مواقع حاد می توانید از پودر ناخن یا قطعات ناخن بدون مانع نیز استفاده کنید. ناخن را کمی آدامس کنید تا روغن آن خارج شود و آن را تا نیم ساعت روی دندان درد نگه دارید تا درد آن تسکین یابد.

 

احتیاط: این روغن را مستقیماً در دهان خود نریزید. ریختن روغن ناخن به طور مستقیم می تواند لثه های حساس را تحریک کرده و باعث درد بیشتر شود. همچنین مراقب باشید که روغن روی زبان یا قسمت های دیگر دهان خود نریزید.

 

حتما بخوانید: تغییر اندازه دندان های خود را در خانه با استفاده از 17 روش آسان و رایگان انجام دهید

2. پودر فلفل قرمز و زنجبیل

فلفل برای درمان خانگی دندان درد

 

فلفل قرمز و زنجبیل هر دو داروهای ضد درد دارند و به طور جداگانه قابل استفاده هستند. کپسایسین موجود در این دو دارو مانع از رسیدن پیام درد به مغز می شود.

 

طرز استفاده: هر یک از این مواد را به نسبت مساوی مخلوط کنید ، سپس آب کافی برای ایجاد خمیر اضافه کنید. یک توپ نخی درست کنید و در این ماده آن را بچرخانید و آن را روی دندان درد نگه دارید تا درد فروکش کند یا دیگر نتوانید سوزش را تحمل کنید.

 

احتیاط: سعی کنید این ترکیب را با لثه و زبان در تماس نگذارید.

 

3. تصفیه آب نمک

یک داروی خانگی برای تهیه آب نمک برای دندان درد

 

از آب نمک برای تمیز کردن ناحیه آلوده و بیرون ریز کردن آلودگی ها از منطقه استفاده می شود و التهاب را کاهش می دهد.

 

طرز استفاده: برای تهیه آب نمک ، یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوش حل کنید و بگذارید خنک شود. به مدت 30 ثانیه مقدار کمی شور یا شور را در دهان خود بگذارید. می توانید 2-3 بار این کار را تکرار کنید.

 

4- پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن برای درمان خانگی دندان درد

 

پراکسید هیدروژن باکتری هایی مانند آب نمک را از بین می برد ، اما از آب نمک قوی تر هستند زیرا می توانند باکتری ها را به طور مستقیم از بین ببرند. این راه حل به شما کمک می کند برای چند دقیقه از درد خلاص شوید ، به خصوص اگر دندان درد با تب و دهان بد دارید.

 

طرز استفاده: یک محلول 3٪ پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب مخلوط کرده و به مدت 30 ثانیه در دهان بگذارید ، سپس آن را بشویید و در آخر چندین بار آب را در دهان بگذارید و آنرا بریزید.

 

احتیاط: پراکسید هیدروژن یک ماده قوی است. اگر آن را با آب مخلوط نکنید ، دهان شما تحریک و تحریک می شود. شما همچنین نیازی به بلع آن ندارید ، در غیر این صورت مشکلات معده و روده را خواهید داشت. بنابراین ، پس از بازگشت پراکسید هیدروژن به دهان ، باید آب را روشن کرده و آن را بیرون بیاورید.

 

5- چای نعنا یا چای سیاه

چای نعنا یا سیاه برای درمان خانگی دندان درد

 

طرز استفاده: چای نعناع به همراه طعم دلپذیر آن ، برخی از خواص بیهوشی نیز دارد. یک قاشق چای خوری نعنا را درون یک لیوان آب جوش بریزید و بیست دقیقه خیس کنید. پس از خنک شدن چای ، دوباره آن را در دهان بگذارید ، می توانید آن را قورت دهید یا آنرا دور کنید.

 

چای سیاه پررنگ همچنین می تواند با کاهش التهاب در نتیجه تانن آن ، که باعث سرکوب می شود ، به کاهش درد دندان کمک کند. می توانید کیسه چای خیس شده را در کمی آب جوش روی دندان های دردناک قرار دهید.

 

6. یخ

یخ برای درمان خانگی درد دندان

 

نحوه استفاده: یک تکه یخ کوچک را در بسته بندی پلاستیکی و سپس در یک پارچه نازک قرار داده و به مدت 15 دقیقه روی دندان درد قرار دهید تا درد آن تسکین یابد. همچنین می توانید از بسته های یخ پزشکی در گونه نزدیک دندان درد استفاده کنید. همچنین طبق داستان های قدیمی ، اگر دست خود را با یخ ماساژ دهید ، درد دندان شما کاهش می یابد. هنگامی که اعصاب دست پیام سرد را به مغز ارسال می کنند ، ممکن است پیام درد را دور بزنند. به سادگی یک تکه یخ را در یک پارچه نازک بپیچانید و آن را روی ناحیه گوشتی بین انگشت شست و پیشانی بمالید.

 

حتما بخوانید: 14 ماده غذایی که باعث می شوند دندان شما طلایی شود

7. سیر

سیر برای درمان خانگی دندان درد

 

سیر مانند آنتی بیوتیک عمل می کند و رشد باکتری هایی که به دندان حمله کرده اند متوقف می شود.

 

نحوه استفاده: از سیر برای رفع درد دندان به دو روش قابل استفاده است. ابتدا می توانید یک میخک سیر خرد شده را با یک نوک نمک مخلوط کرده و آن را روی دندان ها قرار دهید. راه دوم جویدن یک یا دو میخک سیر است. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

 

احتیاط: استفاده از هر چیزی مانند سایر روش های دیگر در این مقاله موقتی است. بعلاوه ، سیر نمی تواند درد را کاهش دهد ، حتی به طور موقت ، هنگامی که درد دندان شما ناشی از عفونت نیست (مثلاً آنژین یا سندرم مفصل موقتی-پریودی). علاوه بر این ، مصرف سیر یکی از دلایل بوی بد دهان است.

 

8- عصاره وانیلی

عصاره وانیلی برای درمان خانگی درد دندان

 

الکل ، یکی از ترکیبات فعال عصاره وانیل ، معمولاً به عنوان بی حس کننده استفاده می شود. از طرف دیگر ، تخمین زده می شود که عطر وانیل اثرات تسکین دهنده و آرام بخش زیادی دارد ، این خواص می توانند به کاهش درد کمک کنند.

 

طریقه استفاده: انگشت را کمی با عصاره وانیل مرطوب کنید و اطراف آن را مالش دهید. همچنین می توانید چند قطره از آن را روی یک توپ پنبه بریزید و آن را روی دندان های خود قرار دهید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

 

احتیاط: اگرچه مقدار الکل موجود در عصاره وانیل کم است ، اما همچنان الکل است. این روش مخصوصاً برای کودکان خطرناک است زیرا حتی مصرف مقادیر کمی الکل می تواند به آنها آسیب برساند و ناراحتی های جدی ایجاد کند.

 

حتما بخوانید: سفید کردن دندانها با خوردن تنها چهار غذای طبیعی و سالم

9. مار (مور)

داروهای خانگی برای دندان درد

 

شستشوی دهان با محلول میرر می تواند مفید باشد. مارمالاد سرکوبگر است و به همین دلیل به کاهش التهاب کمک می کند. میری همچنین باکتری ها را از بین می برد.

 

طرز استفاده: یک قاشق چایخوری پودر تلخ را در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه روی حرارت کم بجوشانید. سپس آن را صاف کرده و بگذارید خنک شود. یک قاشق غذاخوری از این محلول را در نصف لیوان آب بریزید و 5 تا 6 بار در روز دهان خود را با آن بشویید.

 

10. ابزار برای دندانهای حساس

یک مسواک نرم برای درمان خانگی دندان درد

 

اگر مشکل شما در مورد پوسیدگی لثه ها باشد ، درد غذای گرم و سرد که به دندان شما آسیب می رساند را به شدت کاهش می دهد. هنگامی که بافت لثه تخریب می شود ، عاج زیر مینای دندان در معرض محیط دهان قرار می گیرد. عاج یک قسمت حساس است و با تغییر دما واکنش نشان می دهد. از مسواک های نرم تر برای محافظت از بافت لثه باقی مانده و جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده کنید.

 

11. آدامس

داروی آدامس خانگی برای درد دندان

 

هنگامی که یک دندان شکسته یا خالی در معرض ماده ترمیمی قرار دارد ، می تواند با آدامس پوشانده شود تا درد آن کاهش یابد. این همچنین می تواند با استفاده از یک دندان کامل که در حال از بین رفتن است ، انجام شودشما به دندانپزشک تا زمانی که چنین درمان چنین دندان هایی انجام نشود ، چیزی نخورید تا درد بیشتر نشود.

 

12. فشار

نقطه فشار یک روش خانگی برای درمان درد دندان

 

برای کاهش سریع درد دندان از تکنیک های طب سوزنی استفاده کنید. به مدت دو دقیقه ، نقطه را در قسمت پشت کف دیگر فشار دهید که در آن نوک انگشت شست و پیشانی قرار دارد. این اجازه می دهد تا اندورفین ها آزاد شوند (هورمون های تولید شده به خوبی در مغز). این روش برای مادران باردار محدودیتی ندارد.





:: برچسب‌ها: درمان ریزش مو با حنا درمان ریزش مو با روغن زیتون درمان ریزش مو مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: